۱۴۰۳/۰۲/۱۳
مالک هلدینگ دریایی بهرگان در حاشیه نشست DBA آکادمی سیراف مطرح کرد؛

آکادمی سیراف، جای خالی دولت در آموزش دریایی را پرکرده است

کاپیتان اسماعیل امیران گفت: آکادمی سیراف جای خالی دولت در بخش آموزش و برگزاری دوره های دریایی را پرکرده است که جای بسی افتخار است.
آکادمی سیراف، جای خالی دولت در آموزش دریایی را پرکرده است

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، کاپیتان اسماعیل امیران، مالک چندین شرکت کشتیرانی و مجموعه هلدینگ دریایی بحرگان درباره عمده فعالیت این مجموعه گفت: مجموعه ما با دوهزار نفر پرسنل باعث اشغالزایی قابل توجه در سطح کشور شده، که بزرگترین مجموعه آن مجتمع کشتی سازی آمسکو می باشد، که در حال حاضر با 60هکتار زمین مجموعه ای از سینکرولیفت و حوضچه خشک دارند. تا به حال حدودا بیش از 150 میلیون دلار در این بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

فعالیت در حوزه‌های مختلف دریایی، از ساخت کشتی تا آموزش

وی افزود: هلدینگ ما با داشتن یک سینکرولیفت 6500تنی و 11 پارکینگ 120متری، بزرگترین مجموعه کشتی سازی بخش خصوصی کشور است. این مجموعه کشتی سازی در ساخت سکوهای فراساحل، میدان دریایی ابوذر نیز فعال می باشد

مالک هلدینگ دریایی بحرگان اشاره کرد: من به بخش آموزش دریایی کشور بسیار علاقه داشتم، و تمام نقاط قوت و ضعف را در این بخش دیده ام و می توان برای آن چاره اندیشی کرد، ولی نیاز به همت دارد. آکادمی دریایی سیراف جای خالی دولت در بخش آموزش و برگزاری دوره های دریایی را پرکرده است که جایی بسی افتخار است.

آکادمی سیراف، بستری برای تحقق اهداف آموزشی در صنعت دریایی

امیران درباره طرح آموزش دریایی که در گذشته به دنبال اجرای آن بودند گفت: راهی را که ما در گذشته در این زمینه پیمودیم شاید به خاطر یکسری از دلایل خیلی کوچک محقق نشد این بود که بیاییم یک دانشگاه علمی-کاربردی دریایی، ایجاد کنیم. قبلا هم با وزیر علوم صحبت شده بود که بخشی از آن بصورت آموزش فیزیکی و عملی آموزش های دریایی را ما در بخش خودمان انجام بدهیم و اساتید را شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش تقبل کردند.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که می دانید هاب دریایی ایران قبل از جنگ خوزستان بود. ما می خواستیم این هاب نیروی انسانی را نیز ساماندهی کنیم و خودمان متعهد باشیم و از بخش خصوصی و دو شرکت بزرگ دولتی این نیروها را مشغول به کار کنیم. همچنین از این نیروها تعهد بگیریم که حداقل 5 سال بیایند در خوزستان کارکنند که رویه خیلی خوبی بود که نیروهای جدید را به دریا علاقه مند کند.

وی در ادامه افزود: یعنی در سه چهار ماه اول پس از تمام دوره های آموزشی، با دریافت حقوق مشغول به کار می شدند. با توجه به استقبال زیاد ولی به دلایل خاصی متوقف شده و حالا قصد داریم با توجه به توانمندی های  مجموعه آکادمی سیراف بتوانیم با همکاری هم این پروژه آموزشی را فعال نماییم.

امیران گفت: در این خصوص پیش بینی کرده ایم که در سال 1200نفر نیروی انسانی می توانیم جذب کنیم. با امکانات سخت افزاری از سوی ما و گواهینامه های آموزشی که از سمت وزارت علوم صادر شود، امیدواریم بتوان به خارج از کشور هم نیرو اعزام کنیم و برای کشور ارزآوری داشته باشد.

مالک هلدینگ دریایی بحرگان در پایان با تاکید بر اهمیت آموزش دریایی گفت: باید همیشه داده ها در آموزش و تحقیقات علمی دریایی درست و هدفمند باشد.  

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟