۱۴۰۳/۰۲/۱۳
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم:

افزودن 10 فروند شناور گردشگری جدید به ناوگان دریایی جزیره قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: از افزودن ۱۰ فروند شناورگردشگری جدید به ناوگان دریایی قشم تا پیش از نوروز ۱۴۰۲خبر داد.
افزودن 10 فروند شناور گردشگری جدید به ناوگان دریایی جزیره قشم

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا؛ علی اشتری با اشاره به مبادی ۱۱‌ گانه گردشگری دریایی در جزیره قشم اظهار کرد: طی ۹ ماهه امسال یک میلیون و ۹۰هزار و ۲۱۵ نفر توسط ۱۲۳هزار و ۵۰۷ شناور و قایق گردشگری از مناطق طبیعی سرزمین عجایب هفتگانه دیدن کردند.

وی با بیان اینکه به منظور ارتقا سطح ایمنی در مناطق گردشگری قشم۸۰ فروند شناور مجاز و استاندارد تحت نظارت موسسات رده‌بندی و سازمان بنادر ساخته و مشغول خدمات‌دهی هستند، از الحاق۱۰ فروند شناورگردشگری جدید به ناوگان دریایی قشم تا پیش از نوروز ۱۴۰۲خبر داد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ساعات فعالیت در اسکله‌های گردشگری جزیره قشم را از طلوع آفتاب تا یک ساعت قبل از غروب اعلام و بر لزوم رعایت الزامات ایمنی(پوشیدن جلیقه، توجه به توصیه‌های ناخدا و فرمانده شناور، خودداری از حضور در مبادی غیر مجاز، توجه به هشدارهای هواشناسی و صیانت از محیط زیست و زیست بوم دریا) تاکید کرد.

به گفته اشتری شیب دراز، هنگام وکندالو از جمله مناطق گردشگری است که همه ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران دریایی برای دلفین‌نگری است و بنادر لافت، گورزین، دهخدا، سهیلی، طبل و گوران نیز از دیگر مناطق برخوردار هستند که چشم هر طبیعت دوستی را به منظور بهره‌گیری از اکوسیستم طبیعی و زیست‌بوم گیاهی و جانوری از جمله جنگل‌های حرا که زیستگاه انواع پرندگان، آبزیان و دوزیستان است را به خود جلب می‌کند.

وی از بندر بهمن نیز بعنوان یکی از مناطق گردشگری ساحلی یاد کرد و افزود: یک فروند لنج چوبی و سه فروند شناور فایبر گلاس به امر گردشگری شبانه در این منطقه از جزیره مشغول هستند.

 

 

 

درباره اخبار کشتی سازی بیشتر بخوانید:

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟