۱۴۰۳/۰۳/۲۴
امنیت دریایی؛

الحاق شناورهای بدون سرنشین به ناوگان دریایی ترکیه

شمارش معکوس برای رونمایی از نخستین شناور بدون سرنشین ترکیه که با منابع بومی و ملی توسعه یافته است، آغاز شد.
الحاق شناورهای بدون سرنشین به ناوگان دریایی ترکیه

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از خبرگزاری آنادولو؛ پس از خودروها و هواگردهای بدون سرنشین، در فهرست نیروهای مسلح ترکیه به‌زودی شناورهای بدون سرنشین نیز اضافه خواهند شد. صنایع دفاعی ترکیه آمادگی دارد شناورهای بدون سرنشین که با منابع بومی و ملی توسعه یافته‌اند را در اختیار نیروهای مسلح کشور قرار دهد.

در این راستا، شناور مسلح بدون سرنشین «سانجار» توسط اداره صنایع دفاعی ریاست جمهوری تامین و در اختیار فرماندهی نیروی دریایی ترکیه قرار داده خواهد شد. این شناور با همکاری شرکت هاولسان و کارخانه کشتی سازی یونجا اونوک ساخته می‌شود.

شناور سانجار در ماموریت‌ها حساس مانند حفاظت از پایگاه‌ها، جستجو و نجات، جمع‌آوری اطلاعات، شناسایی، مراقبت، گشت‌زنی، جنگ سطحی و مقابله با مین‌ نقش فعالی خواهد داشت.

آزمایش‌های فاز اول مکانیسمی موسوم به «ADVENT ROTA» که انجام خودکار این وظایف را تست کرده و سانجار را از وسایل مشابه متمایز می‌کند، با موفقیت به پایان رسید.

شناور سانجار می‌تواند با سامانه «ADVENT C4ISR» مطابق با استانداردهای قابلیت همکاری ناتو کنترل شود. سانجار به لطف این شایستگی توانایی کار با سایر سکوهای دریایی مجهز به «ADVENT SYS» را خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟