۱۴۰۳/۰۲/۲۸
اخبار شیلات؛

برنامه افزایش حجم تولیدات پرورش ماهی در قفس به 200 هزار تن

شکوری، معاون توسعه آبزی پروری شیلات ایران گفت: حجم تولیدات پرورش ماهی درقفس تا ۱۰ سال آینده باید به ۲۰۰ هزار تن در کشور افزایش یابد.
برنامه افزایش حجم تولیدات پرورش ماهی در قفس به 200 هزار تن

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، مهدی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت ۱۳ مرکز بازسازی ذخایر دریایی در کشور افزود: همه ساله ۳۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در دریا رهاسازی می شود که کمک می کنند تا سبد صیادان پربارتر از گذشته شود.

وی با اظهار این که صید ماهی سفید در دریای خزر منوط به رهاسازی بچه ماهیان است، با اشاره به مشارکت صیادان در این زمینه و تکثیر و رهاسازی ماهیان، فعالیت دیگر سازمان شیلات را پرورش ماهی در قفس در دریا ذکر کرد و گفت:در مازندران این فعالیت به خوبی در حال گسترش است و امیدواریم در پایان فصل پرورش، دو هزار تن ماهی در دریای خزر برداشت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین طبق برنامه مقرر است میزان تولید پرورش ماهی در قفس، تا دهه آینده به ۲۰۰ هزار تن هدفگذاری شده است.

شکوری با اشاره به توانمندی صنایع داخلی در تولید تجهیزات ماهی در قفس و ممنوعیت واردات تجهیزات پرورش ماهی در قفس را از جمله مطالبات بیان کرد و گفت: صنایع دریایی ما در تراز بین المللی هستند و می توانند تجهیزات را تولید کنند.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات به ذخایر ماهیان کیلکا در دریای خزر اشاره کرد و گفت: کیلکای دریای خزر ارزش پروتئینی خوبی دارد و خوشبختانه برخی از شرکت ها ورود پیدا کردند تا ماهی را به پودر تبدیل کنند و وارد سبد مصرف کننده شود.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

آخرین اخبار
نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟