۱۴۰۳/۰۲/۲۸

تلاش جهت دایر کردن دفاتر نمایندگی سازمان بنادر در کشورهای پرتردد دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه برنامه و هدفگذاری این سازمان جذب حداکثری کالا و کشتی است، گفت: در این راستا توسعه و افزایش ناوگان حمل و نقل دریایی در دستورکار قرار دارد.
تلاش جهت دایر کردن دفاتر نمایندگی سازمان بنادر در کشورهای پرتردد دریایی

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، علی اکبر صفایی در همایش مدیران سازمان بنادر و دریانوردی در نیم سال اول ۱۴۰۱ با رویکرد ارزیابی پیشرفت برنامه‌ها و پایش وضعیت شاخص عملکردی معاونت‌ها و بنادر شمالی و جنوبی کشور در ۶ ماهه نخست سال جاری، اظهار داشت: ساختار سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان محور دریایی کشور قرار می‌گیرد و تمامی فعالیت های دریایی، بندری و ساحلی توسط این سازمان به عنوان محور اصلی در سطح کشور، صورت می گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه در بحث تامین نیروی متخصص دریایی دچار کمبود جدی هستیم، خواستار تعامل و همکاری حداکثری سازمان اداری و استخدامی و مجلس شورای اسلامی برای رفع این مشکل شد.

صفایی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا سازمان بنادر در کشورهایی که تردد دریایی بسیار دارد دارای دفتر و نماینده باشد، تصریح کرد: در صورت وقوع چنین امری شاهد تحول در انجام ماموریت‌های سازمان بنادر و انجام هرچه بهتر مبادلات دریایی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد هزینه کشتی ها به سوخت باز می گردد، اظهار داشت: مقوله سوخت کم سولفور و نرخ سوخت به ویژه در حوزه دریای خزر باید به صورت جدی مورد توجه واقع شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر سیاست دولت مبنی گسترش ارتباطات با همسایگان گفت: در بحث سرمایه گذاری و تجارت مشترک با کشورهای همسایه باید در مسیر سیاست های برنامه ریزی شده دولت، حرکت کنیم.

صفایی با اشاره به اینکه تامین تجهیزات بندری و دریایی در دستورکار قرار دارد، بیان کرد: باید بر اساس اولویت های بندری و دریایی این تجهیزات تامین شوند.

وی با بیان اینکه بنادر کوچک تاثیرات محلی داشته و به عنوان تکلیف اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار دارند، خاطرنشان کرد: بزرگترین مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی، ساماندهی بنادر کوچک است و این هدف، موجب ایمنی بنادر و پویایی اقتصاد محلی بنادر کوچک می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه دریای خزر یک فرصت برای سازمان بنادر و دریانوردی است، اظهار داشت:با توجه به کاهش تراز آب دریای خزر باید چه برای آینده روشن و چه آینده تاریک این دریا برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و بر اساس سناریوهای تعریف شده پیش برویم.

صفایی با اشاره به اینکه جذب کالا و کشتی هدف جدی سازمان بنادر و دریانوردی است، عنوان کرد: مدیران بنادر موظفند در راستای افزایش درآمدهای بنادر برای جذب کالا و کشتی بیشتر برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: در عین حال بر اساس طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی پیش می رویم و در مورد فاز دوم بندر شهیدبهشتی چابهار، توسعه سواحل مکران و بندر بزرگ خوزستان برنامه ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

صفایی در همین راستا افزود: طرح توسعه بندر شهیدرجایی باز است و دو حوضچه دیگر به این بندر اضافه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره شعار سال عنوان کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان طبق دستورالعمل در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع خبر: سازمان بنادر و دریانوردی

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

آخرین اخبار
نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟