۱۴۰۳/۰۲/۲۸
محیط زیست دریایی؛

حضور رئیس جمهور در بهره برداری رسمی از خلیج گرگان

رئیسی در بازدید از خلیج گرگان گفت: اجازه نمی‌دهیم فرصت بی‌بدیل جزیره آشوراده به دلیل عدم توجه و نرسیدن تبدیل به تهدید شود.
حضور رئیس جمهور در بهره برداری رسمی از خلیج گرگان

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، و به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ سید ابراهیم رییسی امروز 30 آذر در سفر به استان گلستان و در جمع مردم گرگان، اظهار کرد: می‌توانیم بگوییم ایران، ایرانِ پیشرفته و فناور است. آگاهان جهان ببینند چگونه مردم با اراده و جوانان ما کار می‌کنند و پیشرفت دارند.

رییسی ادامه داد: می‌خواستند پیشرفت تولید را متوقف کنند، می‌خواستند رشد علم و فناوری را متوقف کنند، می‌خواستند صنعت نظامی ما را متوقف کنند، قصد دارند در کشور توسعه نباشد اما هرگز موفق نشدند و باز هم موفق نمی‌شوند، چون ملت ایران اراده کرده در مقابل دشمنان بایستد و همه این موفقیت‌ها را داشته باشد.

اجازه نمی‌دهیم خلیج گرگان خشک شود

وی گفت: برنامه دولت استفاده از همه ظرفیت‌هاست. در استان گلستان ظرفیت گردشگری بسیار خوبی داریم. در دور نخست سفر در حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان و استاندار به مناطقی رفتیم و تاسف خوردیم که چرا این ظرفیت‌ها مغفول مانده‌اند. ظرفیت‌هایی که خدا موهبت کرد و نه تنها گلستان، بکه کشور می‌تواند از آن بهره مند شود.

رییسی بیان کرد: نباید اجازه دهیم خلیج گرگان خشک شود و به تهدیدی برای منطقه تبدیل شود. این خلیج یک فرصت برای منطقه است و باید آن را حفظ کرد. شکرگذاری خدا بابت این نعمت بهره‌مندی درست از آن است.

رییس جمهور گفت: شاهد بودیم که لایروبی خلیج گرگان با تلاش عزیزان به شکل مناسبی انجام شد و این تهدید برطرف شد و خلیج گرگان دوباره به فرصتی برای منطقه و کشور تبدیل شده است.

جزیره آشوراده فرصت برای شکوفایی اقتصاد مردم منطقه و کشور

وی بیان کرد: جزیره آشوراده یک فرصت برای مردم منطقه و کشور یک فرصت است. اما سال‌ها رها شده بود. هم مردم روستا رنج می‌بردند و هم مردم بندر ترکمن ناراحت بودند. خوشبختانه امروز احیا شده و می‌توان آن‌جا اشتغال ایجاد کرد.

رییس جمهور بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که قرار بود در گلستان انجام شود، اصلاح راه‌ها بود که برای انجام آن چهار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

رییسی افزود: علاوه بر آن، نسبت به حوزه مسکن که یکی از نیازهای استان است هم بی‌توجه نبودیم. در شهر گرگان و سایر شهرهای این استان برای ساخت مسکن ممکن است کمبود زمین داشته باشیم. ۲ هزار و ۶۰۰ مسکن تحویل داده شد و در این سفر نیز ۳ هزار و ۶۰۰ واحد تحویل می‌شود. در مجموع ۴۱ هزار مسکن در استان گلستان در حال ساخت است که تحویل متقاضیان و نیازمندان خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

آخرین اخبار
نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟