۱۴۰۳/۰۲/۲۸
در اخبار کوتاه مطرح شده است:

سفارشات دولتی و خصولتی برای ساخت کشتی به کشور چین؟!!!

رایزنی جهت ساخت انواع شناور در کشور چین، آیا قوانین کشور برای مدیران دولتی استثنا دارد؟
سفارشات دولتی و خصولتی برای ساخت کشتی به کشور چین؟!!!

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، توجه روز افزون مسئولین کشور به اقتصاد دریایی و تاکیدات مقام معظم رهبری به خودکفایی و رشد تولید در کشور، باعث دلگرمی تولید کنندگان و سازندگان صنایع دریایی کشور شده است.

با اینحال گاهی شایعاتی منتشر می شود که مایه اعجاب و بهت جامعه دریایی کشور می گردد. هرچند درصحت این اطلاعات تردیدهایی وجود دارد اما آخرین شنیده ها حاکی از این است که یکی از ارگانهای دولتی حاکمیتی دریایی کشور، در غالب هیات همراه در سفر اخیر ریاست محترم جمهور به کشور چین، اقدام به رایزنی جهت خرید بیش از 500 میلیون دلار از انواع شناورهای کوچک مورد نیاز کرده است. با بررسی های بیشتر مشخص شده است که مشابه این شناورها نه تنها در داخل کشور ساخته شده است، بلکه در حال حاضر نیز تعدادی از سازندگان داخلی مشغول به ساخت انواع آن می باشند.

در اینجا این پرسش مطرح می شود که آیا "قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی" و همچنین توجه به افزایش رشد تولید در کشور، برای مدیران دولتی به صورت گزینشی اجرا می شود؟

بر اساس اخبار واصله، علاوه بر این 500 میلیون دلار، در خصوص خرید در مجموع حدود 10 میلیارد دلار از انواع کشتی های تجاری برای برخی از شرکتهای خصولتی دیگر نیز رایزنی صورت گرفته است. با این حساب و در صورت درست بودن این موضوع تمامی امیدهای نسل جوان تحصیل کرده دریایی کشور برای کار و فعالیت در کارخانجات داخلی ازبین می رود و با یک حساب ساده، تا 25 سال دیگر هیچ سفارشی در این صنعت وجود نخواهد داشت.( توضیح : عمر مفید کشتی ها کمابیش برابر 25 سال در نظر گرفته شده است.)

پایگاه خبری گفتمان دریا امیدوار است که تبعات تصمیمات مدیران دولتی دامنگیر صنایع استراتژیکی مانند صنایع دریایی کشور نگردد و با دعوت از فعالین این حوزه، مسیرهای بهتری برای توسعه این بخش در نظر گرفته شود.

https://rc.majlis.ir/fa/law/show/1148732

 

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

آخرین اخبار
نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟