۱۴۰۳/۰۲/۳۱
اخبار بین المللی دریایی؛

شرکت بنادر دبی حق امتیاز 30 ساله بندر دارالسلام تانزانیا راخرید

شرکت بنادر جهانی دبی DP World طی قراردادی حق امتیاز 30 ساله بندر دارالسلام را از اداره بنادر تانزانیا خریداری نمود.
شرکت بنادر دبی حق امتیاز 30 ساله بندر دارالسلام تانزانیا راخرید

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، بنادر جهانی دبی یک قرارداد امتیاز 30 ساله با اداره بنادر تانزانیا (TPA) امضا کرده است تا بندر چند منظوره دارالسلام را که تانزانیا و منطقه وسیع تر را به بازارهای جهان به هم متصل می کند، راه اندازی و نوسازی کند.

قرارداد امتیاز امروز بین Plasduce Mkeli Mbossa، مدیر کل TPA و سلطان احمد بن سلیم، رئیس گروه و مدیر عامل شرکت DP World، با حضور سامیه سولوهو حسن، رئیس جمهوری متحد تانزانیا امضا شد.

امتیاز بهره برداری و نوسازی بندر دارالسلام با هدف اولیه بهینه سازی عملیات بندر برای بهبود خدمات حمل و نقل و لجستیک در سراسر تانزانیا و مناطق داخلی آن به DP World اعطا شد.

این مرحله اول یک طرح سرمایه گذاری چند مرحله ای است. DP World در ابتدا بیش از 250 میلیون دلار برای ارتقاء بندر سرمایه گذاری خواهد کرد و این سرمایه گذاری می تواند در طول دوره امتیاز به 1 میلیارد دلار در کنار پروژه های لجستیک داخلی افزایش یابد.

این سرمایه گذاری از نظر ایجاد شغل و افزایش دسترسی به محصولات و خدمات، از جمله مزایای دیگر، تأثیر مثبتی بر توسعه اجتماعی-اقتصادی تانزانیا خواهد داشت.

این بندر از طریق شبکه‌ای از جاده‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌آهن‌ها و کریدورها و بنادر حمل‌ونقل اختصاصی به مناطق داخلی جنوب صحرای آفریقا متصل می‌شود و از تقاضای فزاینده برای راه‌حل‌های لجستیک در سراسر قاره حمایت می‌کند و کسب‌وکارهای منطقه را به بازارهای جهانی متصل می‌کند.

بندر از سرمایه‌گذاری‌های اخیر دولت تانزانیا برای بهبود زیرساخت‌های خود سود زیادی برده است. DP World با TPA در کنار ذینفعان موجود بندر همکاری خواهد کرد تا بر این پیشرفت افزوده شود تا امکان ترخیص سریع محموله و برنامه ریزی بهبود محموله فراهم شود - تقویت نقش حیاتی دارالسلام به عنوان دروازه دریایی برای فلزات انرژی سبز از کمربند مس در جنوب آفریقای مرکزی. . بهبود کارآیی خطوط کشتیرانی بیشتر و کشتی‌های بزرگ‌تر را به دارالسلام جذب می‌کند که در نهایت منجر به کاهش هزینه‌های حمل و نقل اقیانوسی برای واردکنندگان و صادرکنندگان تانزانیا می‌شود.

DP World سرمایه‌گذاری‌های آتی را در مدرن‌سازی بندر انجام خواهد داد، از جمله سرمایه‌گذاری‌های بالقوه در ذخیره‌سازی با دمای کنترل‌شده برای ارتقای بخش کشاورزی تانزانیا، و همچنین اتصالات بیشتر به تدارکات مرتبط با ریل. سرمایه گذاری ها همچنین به طور بالقوه شامل توسعه آینده یک منطقه ویژه اقتصادی همراه با بخش لجستیک بندر گسترده تر است که نقش و تأثیر تانزانیا را بر آینده تجارت جهانی افزایش می دهد.

سلطان احمد بن سلیم، رئیس گروه و مدیر عامل DP World، طی سخنانی در این مراسم گفت: «ما مفتخریم که با دولت تانزانیا برای احیای بندر دارالسلام شریک شویم.

در راستای برنامه های توسعه استراتژیک تانزانیا است و گواهی بر رهبری رویایی سامیه سولوهو حسن است.

این توسعه فرصت‌های تجاری را برای منطقه ایجاد می‌کند، آفریقای شرقی و بزرگ‌تر آفریقای جنوب صحرا را با بازارهای جهانی متصل می‌کند، رشد اقتصادی، ایجاد شغل، افزایش دسترسی به محصولات و خدمات، و ایجاد ارزش برای همه سهامداران ما را افزایش می‌دهد. در کنار سایر بنادری که ما فعالیت می کنیم، این قرارداد امتیاز نقطه عطفی دیگر در تلاش های جمعی ما برای استفاده از تخصص جهانی و محلی DP World برای تقویت زنجیره تامین منطقه برای حمایت از رشد اقتصادی کل قاره است.

پروفسور ماکامه مباراوا، وزیر حمل و نقل تانزانیا، گفت: «امضای قرارداد امتیاز بین دولت تانزانیا و DP World در واقع یک رویداد مهم است، زیرا نشان دهنده یک پیشرفت مهم دیگر در ساخت بهترین زیرساخت‌های در کلاس در تانزانیا است. مدل مشارکت عمومی و خصوصی با تخصص DP World، بندر نقش مهمی در حمایت از ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل، توزیع و زنجیره تامین خواهد داشت. نکته مهم این است که اداره بنادر تانزانیا سهامدار امتیاز بندر خواهد بود و هیچ شغلی برای کارکنان در اداره بندر از دست نخواهد رفت.

 

منبع: وام

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟