۱۴۰۳/۰۲/۲۸
اخبار بنادر؛

عملکرد بندر امیر آباد و بندر کاسپین می تواند روزنه اصلاحات بندری شمال باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با توجه به انجام لایروبی در بندرانزلی و بندر امیر آباد، بندر کاسپین می تواند روزنه اصلاحات بندری شمال باشد.
عملکرد بندر امیر آباد و بندر کاسپین می تواند روزنه اصلاحات بندری شمال باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، محمدسجاد سیاهکارزاده در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی جایگاه بسیار مهمی در کریدورهای بین المللی دارد و به دنبال معرفی ظرفیت های منطقه به تجار و سرمایه گذاران است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اتصال دریا به دریا تا چند ماه‌ آینده به اتمام خواهد رسید، افزود: این خط ترانزیتی ریلی، بندر شهید رجایی در هرمزگان را به بندر کاسپین متصل می کند.

وی گفت: با اتصال بندر کاسپین به راه آهن سراسری شاهد کاهش زمان حمل و نقل و امنیت انتقال کالا خواهیم بود که به زودی شاهد افتتاح این بندر هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بندرانزلی دو برابر سال گذشته لایروبی داشته و همچنین انجام لایروبی در بندر امیر آباد، بندر کاسپین می تواند روزنه اصلاحات بندری شمال باشد.

وی با بیان اینکه بهره برداری کامل تر و جامع تر از اسکله ها در دستور کار است، گفت: حجم قابل توجهی از روغن و دانه های روغنی کشور از بندر کاسپین و بندر انزلی تامین می شود.

سیاهکارزاده افزود: در سالی که گذشت ۲۷ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری داشتیم و ۱۵ هزار میلیارد تومان آن به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است که اثرات آن می تواند در سال های آینده نمایان شود.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۱۲ میلیون نفر از منطقه آزاد انزلی بازدید کردند و این آمار در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه تا عید فطر دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود.

وی گفت: در سالی که گذشت ۲۲۴ میلیون دلار از تولیدات سایر مناطق کشور از این منطقه آزاد صادر شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: گیلان استان پر ظرفیتی است که محدودیت زمین در آن وجود دارد و در همین راستا لایحه ای در دست است که امکان توسعه سرمایه گذاری در این منطقه افزایش یابد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

آخرین اخبار
نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟