۱۴۰۳/۰۲/۱۳
از سوی پیشکسوت دریایی کشور مطرح شد؛

تجربه 50 ساله در صنعت دریایی، از اعزام به آمریکا تا همکاری با P&I

دکتر خسرو مشتری خواه در حاشیه سومین نشست دفاعیه و ارائه پروژه های نهایی دانش پذیران آکادمی دریایی سیراف درباره تجارب 50 ساله خویش سخن گفت.
تجربه 50 ساله در صنعت دریایی، از اعزام به آمریکا تا همکاری با P&I

 

به گزارش پایگاه خبری گفتمان دریا، دکتر خسرو مشتری خواه، پیشکسوت دریایی در حاشیه سومین نشست دفاعیه و ارائه پروژه های نهایی دانش پذیران دوره تخصصی DBA Maritime management آکادمی دریایی سیراف، درباره تجارب و تحصیلات خود گفت: اینجانب زمانی که هجده ساله بودم با بورسیه نیروی دریایی ارتش به آمریکا اعزام شدم و تحصیلاتم را درآنجا گذراندم. تجارب دریایی من از سال 1353 شروع شد و همچنان ادامه دارد؛ بیشتر فعالیت های بنده به صورت بین المللی و در زمینه های، مشاوره، بازرسی کشتی در ابعاد مختلف، بازرسی از  کانتینر می باشد،ضمنا با یکسری از شرکت های کلوپ P&I و بیمه های دریایی نیز همکاری دارم.

آکادمی سیراف، گامی در جهت کاربردی‌تر شدن صنعت دریایی ایران

وی درباره فعالیت های آکادمی سیراف و تحولی که می تواند در صنعت دریایی ما ایجاد کند، افزود: به نظر من سیراف، اولین آکادمی دریایی در ایران است که قدم های بسیار مثبتی در این زمینه برداشته و دید صنعتگران دریایی را به خصوص  در بخش کشتی سازی عوض و آن را کاربردی تر کرده است. چون کشتی سازی و اصولا صنعت دریایی کاربردی است و حتی دروس آن هم Applied Engineering (مهندسی کاربردی) هست.

این پیشکسوت دریایی در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر من آکادمی سیراف، به اهداف خودش بسیار نزدیک شده و من وقتی لیست دوره های ارائه شده را دیدم، متوجه شدم بسیار با ارزش است و می تواند در صنعت دریایی کشور بسیار مفید باشد.

ضرورت توجه دولتمردان به توسعه سواحل و صنایع دریایی

وی بیان نمود: اصولا دریا و کار دریایی درهمه جای دنیا از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛. خصوصا کشور ما که هم در شمال و هم در جنوب طول سواحل دریایی آن بسیار زیاد است و جایگاه ویژه ای هم در این منطقه و کل جهان دارد و دراین زمینه می تواند بسیار شکوفا شود.

مشتری خواه اظهار داشت: ما متاسفانه آن جایگاهی را که لازم است در بخش دریا داشته باشیم هنوز پیدا نکردیم و امیدوارم که دولتمردان کمی به سمت دریا بروند، و سعی کنند بخش دریا را توسعه دهند.

وی درباره آموزش دریایی گفت: به نظرم آموزش در بخش دریا باید کاربردی باشد؛ چون آموزش تئوری در صنعت دریایی خوب هست ولی کافی نیست و نمی تواند اثرگذار باشد. لذا توضیح من این است که آکادمی هایی مثل آکادمی سیراف گسترش پیدا کنند تا دید کاربردی صنعت دریایی را در کشور بیشتر کنند.

شایان ذکر است، در خلال سومین نشست دفاعیه و ارائه پروژه های نهایی دانش پذیران دوره تخصصی DBA Maritime management آکادمی دریایی سیراف، از جناب آقای ناصر فلاحی و خسرو مشتری خواه به پاس نیم قرن تلاش در توسعه کسب و کار صنعت دریایی کشور تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟