۱۴۰۳/۰۲/۱۳
مدیر امور تولید دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی در حاشیه نشست DBA آکادمی سیراف مطرح کرد؛

رمزگشایی از چالش‌های تامین مالی در صنعت دریایی ایران

دکترمغربی گفت: با توجه به قرارداد 25 ساله با چین و قراردادهایی با روسیه، نقطه امیدی برای تامین منابع سرمایه گذاری در صنعت دریایی وجود دارد.
رمزگشایی از چالش‌های تامین مالی در صنعت دریایی ایران

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، دکتر یاسر فغفور مغربی، مدیر امور تولید و ساخت داخل دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور و فارغ التحصیل دوره DBA آکادمی دریایی سیراف درباره تاثیر دوره های آکادمی سیراف در توانمندی و دیدگاه خود گفت: با توجه به اینکه پایه تحصیلات اینجانب مهندسی و کشتی سازی بوده و این دوره مرتبط با کسب وکار بود، دید بنده نسبت به دنیای تجارت و کسب وکار باز شد، و علاوه بر این در این دوره دوستانی خیلی خوبی در صنعت دریایی پیدا کردم.

وی افزود: امیدوارم در آینده نزدیک بتوانم با استفاده از تجربیاتم و ارتباطات و نصایحی که از این دوستان خواهم گرفت مدارج موفقیت را بهتر از گذشته طی کنم.

گشایش دریچه‌های جدید در دنیای تجارت و کسب‌وکار با DBA آکادمی دریایی سیراف

این فارغ التحصیل دوره DBA آکادمی دریایی سیراف درباره تاثیر و خروجی پروژه پایان نامه خود در صنعت اظهار کرد: موضوع پروژه من و خانم دکترثانی خانی با عنوان:« روش های تامین مالی پروژه های دریایی با توجه به شرایط اقتصادی ایران» دریایی هست که عملا یکی از گلوگاه های صنعت دریایی کشور می باشد. چون اغلب پروژه هایی که ما در صنعت دریایی با آن درگیر هستیم، معمولا پروژه های گران قیمتی هستند و این پروژه ها با توجه به اینکه حجم سرمایه گذاری بالایی را می طلبد بسیار جامعه هدف محدودی دارد که یک طرف قضیه است.

ضرورت شفافیت در اعطای وام و تسهیلات به فعالان صنعت دریایی

مغربی درادامه بیان نمود: طرف دوم قضیه هم با توجه به اینکه اغلب نیازمندی های بخش دریایی مرتبط با دولت و بخش دولتی هست، تسهیلاتی که دراین زمینه داده می شود معمولا از منابع دولتی محل خاصی هست که این مورد بیشتر باعث می شود که دراین مجموعه مشکلاتی بوجود بیاید؛ یعنی صلاحیت کسانی که می خواهند وام بگیرند و از تسهیلات استفاده کنند باید مشخص باشد .

سرمایه‌گذاری خارجی، کلید طلایی عبور از چالش‌های صنعت دریایی

مدیر امور تولید و ساخت داخل دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی اشاره کرد: از سوی دیگر با توجه به شرایط حال حاضر کشور و کمبود منابع مالی که وجود دارد و بودجه های انقباضی که بسته می شود و مشکلات مالی دولت، سرمایه گذاری به سمت استفاده از منابع کشورهای خارجی سوق داده شده که همانگونه که می دانید قرارداد 25ساله با چین و یا قراردادهایی که با روسیه وجود دارد ممکن است که نقطه امید این موضوع باشد که درباره آن بیشتر بحث و صحبت کردیم.

وی گفت: تاثیر این موضوع بر جامعه دریایی، و بیشتر روشن شدن زوایای پنهان آن هست و اینکه از چه طریق می توان به سمتی رفت که از چالش های  موضوع تامین سرمایه و سرمایه گذاری عبور کرد.

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟