۱۴۰۳/۰۲/۱۳
دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران در حاشیه نشست DBA آکادمی سیراف مطرح کرد؛

ضرورت آموزش های علمی و کاربردی در صنعت دریایی

محمد عیقرلو گفت: ما در آینده در سمت های شغلی افسر دریایی و کارکنان دریایی با کمبود شدید منابع و سرمایه های انسانی مواجه خواهیم بود.
ضرورت آموزش های علمی و کاربردی در صنعت دریایی

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گفتمان دریا، محمد عیقرلو، دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران که در دوران خدمتش تمام وقت در حوزه حمل و نقل و لجستیک فعالیت داشته، درخصوص ارزیابی خود درباره عملکرد دانش پذیرانی که پایان نامه های دریایی خود را در آکادمی سیراف ارائه داده اند و نیازسنجی برگزاری دوره های آموزشی دریایی این آکادمی گفت: یکی از اهدافم همیشه بحث آموزش است؛ آموزش هایی که در مراکز علمی برگزار می شود کاملا به صورت تئوری است، ولی دوره های آموزشی که آکادمی دریایی سیراف با مدیریت جناب آقای دکتر حسن ضیایی درحال برگزاری آن است، کاملا علمی و کاربردی می باشد؛ یعنی هم از مبانی علمی تئوری و هم عملی استفاده می شود که برای جوانان ما بسیار مفید است.

کمبود شدید منابع انسانی در صنعت دریایی و ضرورت سرمایه گذاری در آموزش

دبیر فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران افزود: ما در آینده در سمت های شغلی افسر دریایی و کارکنان دریایی با کمبود شدید منابع و سرمایه های انسانی مواجه خواهیم بود. و بخش خصوصی، دولت و شرکت های کشتیرانی برای برگزاری دوره های آموزشی از پایه اقدام نکنند، فکر می کنم مجموعه هایی مانند آکادمی دریایی سیراف می توانند این کار را انجام دهند که از دوره های ابتدایی برای ملوانی، موتوری، مخابرات را شروع کنند، تا ما ناچار به وارد کردن نیروی خارجی نباشیم.

عیقرلو در پایان خاطرنشان کرد: ضمن اینکه با تربیت نیروی متخصص در این مراکز علمی بتوانیم، حتی نیروی باتجربه به کشورهای دیگر هم اعزام کنیم و این هدف بسیار مقدس و مهمی است.

 

انتهای پیام/

نظر خود را درباره این خبر ثبت نمائید

نظرسنجی
قیمت ها
ارزیابی شما از محتوای پایگاه خبری گفتمان دریا چیست؟